Dansk Vintage Motor Club

En af Danmarks største bilklubber siden 1963

Vore medlemmer kommer fra alle samfundslag og erhverv, og vi interesserer os for køretøjer af alle fabrikater. Vi samles i én stor brændende interesse for de gamle køretøjer, der er fra en tid, hvor man virkelig byggede automobiler og motorcykler. Fra en hyggelig tid, og netop hyggen, samt det afslappende, sætter vi højt i DVMC.

I “gammelbilssproget” er et vintagekøretøj et køretøj fra perioden 1919-30. Vi har dog gennem årene udvidet interessen til også at omfatte køretøjer fra før den tid og helt op til køretøjer, som i dag er over 25 år gamle. Kan du glæde dig over et gedigent stykke mekanik, de skønne linier i et smukt karosseri eller en snurrig mekanisme på en motorcykel, så må det være naturligt at være medlem i en klub, hvor du træffer folk med samme interesse.

Det kan være en dyr hobby, men du kan spare mange penge ved at benytte vore, ofte “dyrekøbte”, erfaringer og viden. Klubben udgiver et månedligt klubblad med mulighed for gratis annoncering af stumper m.v.

Vi afholder 2 månedlige klubmøder fra september til og med april, og desuden afholder/deltager vi i løb, rallies, byfester og stumpemarkeder. Endvidere arrangeres banko og gløggaften op til jul.
Gennem klubben er det også muligt at tegne en særskilt forsikring af dit veterankøretøj til en fornuftig pris. Andre forsikringer kan også tegnes gennem ETU forsikring.

De 2 månedlige klubaftener er normalt 2. tirsdag og sidste torsdag i måneden, og disse og andre jævnlige specialarrangementer annonceres i klubbladet Vintage Nyt.

Alt dette og meget mere får du for et kontingent på kun kr 395 kr. pr. år.